Kalibrace 3D tiskárny a test tisku
Činnost v kroužku:
- Žáci dokončí sestavení komponent 3D tiskárny – pod vedením vyučujícího zapojení elektronické součástky a spustí první kalibraci 3D tiskárny a test tisku.
Reflexe:
- Sestavení všech zbývajících částí 3D tiskárny trvalo trochu déle, než bylo v plánu, ale žáci postupovali pečlivě podle elektronického návodu a vše několikrát kontrolovaly. Se zapojení elektrotechnických součástek a kabeláže bylo potřeba velké pomoci pedagoga, aby nedešlo k případnému špatnému zapojení a poruše tiskárny. Nakonec se vše podařilo a žáci spustili kalibrační test tiskárny s prvním výtiskem.
Blokové programování – Robomise
Činnost v kroužku:
- Žáci využijí částečné znalosti blokového programování a vyzkouší si výukovou aplikaci Robomise – plnění zadaných úloh v různých úrovních obtížnosti.
Reflexe:
- Žáci využili znalosti z Blocky games, kde se již dříve s blokovým programováním setkali. Bloky měli trochu odlišné příkazy, ale žáci se rychle zorientovali a prvními úrovněmi prošli snadno – někdy však metodou pokus-omyl. Žáci mezi sebou sdíleli nové poznatky a s řešením si také vzájemně radili. Někteří žáci zvládli samostatně i celkem obtížnější zadání.
Blokové programování – Scratch
Činnost v kroužku:
- Žáci si spuští program Scratch, ve kterém budou využívat pokročilejší programování v blocích. Vytvoří (naprogramují) jednoduchý příběh.
Reflexe:
- Žáci se již dříve setkali s vizuálním programováním blokového typu, Scratch v PC verzi však obsahuje výrazně více možností pro programování, než předchozí aplikace (blocky games nebo Robomise). Žáci si prozkoumali programovací prostředím a využili možnosti úprav přednastavených animací a funkcí. Během práce žáci přešli na jednodušší verzi blokového programování Scratch junior, kde je prostředí pro mladší žáky intuitivnější a na tyto začátky i vhodnější. Práce ve Scratch junior na iPadu žáky bavila a výsledek byl motivační pro další práci.